Alla inlägg under augusti 2014

Av Y - 31 augusti 2014 17:04

Förutom de niceiga symptomen igår med ont i nacken, övre delen av ryggen, vänster axel, så började det "tinglar" i vänster arm och hand, men inte supermycket och halsen är lite svullen invändigt på vänster sida. Syns även på utsidan att bältet gjort skada en bit upp på halsen och efter att ha börjat känna som "kalla fläckar" på några ställen vid och nedanför nacken så blev diagnosen isag: Whiplash och troligtvis skadade nerver i nacke/axel.

 

Rådet blev att ringa sjukgymnast i morgon för att bli genomkollad och få en bedömning av skadans/skadornas omfattning.

 

Blåmärkena är ju alltså bagateller i sammanhanget..

 

Nåja, livet går ju vidare ändå och i morgon blir det till att ringa runt till försäkringsbolag, bilskrot, jaga sjukgymnast och lite annat som måste fixas iom att jag blev billös, men det lär dröja lite innan jag tränar för fullt igen   

 

Ha det gott   

Av Y - 30 augusti 2014 08:05

Min lilla pärla som troget tagit mig både hit och dit rullar nu vidare i nån bilhimmel av något slag, där bensinen är fri, oljebyten och annat småpyssel inte längre behövs..


Från den fina sidan


 

Fick höra så mycket skit när jag köpte min pärla; en sån kan du ju inte ha, just det märket och modellen är värdelösa osv osv, men den har gått som en liten klocka (nästan) hela tiden i min ägo och höll mig tämligen skadefri ändå igår..

 

Stel och öm i hela överkroppen och hela vänster sida av huvudet är som en enda stor bula som värker, men förutom det så har jag faktiskt bara bältesskador och även om de faktiskt gör betydligt ondare än de ser ut så läker ju sånt rätt fort ändå.. Blåmärken är ju inget som jag inte råkat ut för förut nån gång    Fast min rygg och nacke är inte så nöjda direkt. Ryggen för att ptja, den är ju rätt skröpplig sen förut och nacken är nog onöjd för att huvudet studsade omkring och smällde i lite här och var, men jag fick all clear från läkaren så då får man anta att där inte är nån större fara.


 


Pärlan är forslad till skroten och jag är nerbäddad på min soffa under en fluffig filt med värktabletter inom räckhåll för det onda huvudet. Klart inte så jag hade tänkt mig den här helgen   


Ha det gott   


Av Y - 25 augusti 2014 19:24

Blev så jäkla sugen på korvstroganoff idag och sånt bara "måste" ätas med ris/potatis/pasta och inget av dessa äter jag speciellt ofta faktiskt, men idag blev det just korvstoganoff med pasta.


*Yummie*


 


Klart värt en stunds plufs   


Gymmet då, ett helt okej pass faktiskt, ty ryggen var rätt snäll idag   


Passet som helhet blev som följer:


Rodd 20 min: 3,1 km

Benspark: 45 kg*10*5

Bencurl: 50 kg*10*5

Benpress: 101 kg*12*5

Vadpress: 101 kg*12*5


Ha det gott   

Av Y - 24 augusti 2014 16:31

Hösten matmässigt för mig är soppor, musiga grytor med egenplockad svamp i, nybakade rågbröd..


Idag blev det broccolisoppa med knaperstekt bacon i   


 


Sen det här med pysslande då.. sånt gör jag året om, men vissa saker är ju mer säsongsbetonade än andra och dit hör stickning. Sockar stickar jag i mängd och ibland en och annan tröja och det är en sådan jag påbörjat idag och den blir nog bra när den är klar. Stickar gärna och det blir bra resultat, men speciellt snabb med stickorna skulle jag inte påstå att jag är kanske   


 


Hösten och vintern är också en tid när det inomhus där jag bor är lite mysigare än annars.. Mörkare ute, regn som smattrar mot rutorna och tända ljus. I mitt fall gärna doftljus med en svag bär/fruktdoft   


 


Ha det gott   



Av Y - 23 augusti 2014 13:49

Säger som Gert Fylking en gång i tiden.. Ä N T L I G E N


60 minuters rodd med stel och tråkig rygg tog mig idag 8,1 km. Kanske helt okej egentligen, men jag hade tänkt mig i af milen så helt nöjd är jag ju inte   


Naglar är också lite fixade idag, det är ju ändock lördag    och än en gång med ett china glazelack   


 

På måndag är det dags för fågeljaktspremiären    och för första gången på 10 år så är jag inte ute   Att säga att jag saknar min Herr Röd är årets understatment, men hundar blir ju gamla och han är inte den första under mitt hundliv som fått vandra vidare utan matte.


 



Ledig dag i morgon och jag lurar på om det kanske är dags att packa ner sommarklänningar, kjolar och shorts och fylla garderoberna med varma tröjor, stickade sockar och byxor istället. Sommaren är ju över och hösten har gjort sitt intåg, så nu är kvällarna mörka igen. Lite trist eftersom jag gillar sommar, sol, värme men å andra sidan så är det lite nice med tända ljus, soffmys under en filt med en kopp te inom räckhåll när höstvindarna viner utanför fönstret också..


 


Ha det gott   



Av Y - 21 augusti 2014 17:32

Jag måste ju säga att en ny favorit bland nagellack har gjort sitt intåg i mitt liv och det är china glazelacken. Så lättjobbat och snabbtorkande dessutom och finns i en hel del riktigt fina kulörer   


Senaste varianten som hamnat på naglarna är en djup, glittrig lila  som är lite ljusare irl än den blev på bild. Riktigt läcker faktiskt enligt min åsikt.


 


Spankulerade i sakta mak runt på stan idag och beskådade denna i mitt tycke snygga stickade tröja och ptja, 35:- på rean är inte så mycket att säga om tycker jag allt, så den fick utöka min garderob lite   


 


Storlek XS och inhandlad på lokala KappAhl som kör nån rea nu.


Ingen träning alls idag eftersom ryggen bråkade såpass att jag med nöd och näppe kravlade mig ur sängen idag och med ålder kommer lite visdom = oplanerad vilodag idag    


Ha det gott   

Av Y - 20 augusti 2014 23:25

Kanske kan vara intressant för någon att få en bild av vem det är mer också, annat än ett par ben   


 


Jag har lekt "en aning" med ljuset, men i övrigt så är den helt oredigerad och bara jag   


Ha det gott   

Av Y - 19 augusti 2014 22:00

Närmare bestämt sisådär 170 mil på 24 timmar.. Så kan det gå när man hoppar på erbjudande om att hänga på och hämta lite grejor 


Lite bilder från dygnet blev det faktiskt trots gråväder där i norr och trots att större delen av tiden tillbringades i den lille lastbilen med säten som fick min rygg att gråta lite   Fast.. Helt ärligt så om frågan kom nu om en likadan resa i morgon skulle jag utan tvekan säga ja tack, absolut hänger jag på   


 

Tankning i Hakkas

 

Ett något folktomt, grått och disigt Kiruna på förmiddagen..

       

Hälsades tillbaka till länet av solen och vackert väder när vi tog en detour ner till H-sand    innan vi styrde kosan noröver igen..

   

Börjar närma oss hemmaplan strax före 21

          


Tröttis och en aningens aning lite less på körande tror jag   

  


Så mycket mer än så har det inte hänt det senaste dygnet och i morgon är det ju planerat 60 minuters rodd, men det vette f.n om ryggen fixar faktiskt.. Men nån form av träning blir det nog ändå.


Ha det gott   

Ovido - Quiz & Flashcards