Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Men.. Så onödigt..

Av Y - 31 augusti 2014 17:04

Förutom de niceiga symptomen igår med ont i nacken, övre delen av ryggen, vänster axel, så började det "tinglar" i vänster arm och hand, men inte supermycket och halsen är lite svullen invändigt på vänster sida. Syns även på utsidan att bältet gjort skada en bit upp på halsen och efter att ha börjat känna som "kalla fläckar" på några ställen vid och nedanför nacken så blev diagnosen isag: Whiplash och troligtvis skadade nerver i nacke/axel.

 

Rådet blev att ringa sjukgymnast i morgon för att bli genomkollad och få en bedömning av skadans/skadornas omfattning.

 

Blåmärkena är ju alltså bagateller i sammanhanget..

 

Nåja, livet går ju vidare ändå och i morgon blir det till att ringa runt till försäkringsbolag, bilskrot, jaga sjukgymnast och lite annat som måste fixas iom att jag blev billös, men det lär dröja lite innan jag tränar för fullt igen   

 

Ha det gott   

 
 
Ingen bild

TOP-NOCH

1 september 2014 08:02

Fy fasiken, hoppas att det reder sig med kroppen din.
Det är en jäkla process det här med försäkringsbolagen men det är ju skit i sammanhanget... hoppas innerligt att du slipper permanenta skador efter olyckan. Det är inte roligt om det nu skulle visa sig att du har fått whiplash. Jag håller tummarna för att det går bra hos sjukgymnasten och att din kropp kommer bli återställd inom kort. Träningen får du lägga på is tills vidare som du skriver, sikta nu på att bli frisk.

Kramar TOP-NOCH

 
Ingen bild

Y

1 september 2014 08:24

Tack :-) Ont krut förgås inte så lätt som tur är och jag fick tid till sjukgymnasten på onsdag förmiddag och sen vet jag mer om omfattningen av problemen.
Lär väl bli en del rehabträning och lite promenerande i alla fall och sen får jag se vad han säger om övrig träning.. När jag kan smyga igång lite grand i alla fall, men jag lär inte köra några tunga pass på gymmet på ett tag ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Y - 31 juli 2015 10:09

Alla sparade lösenord försvann i alla fall och just bloggen fick vänta läänge på att komma igång med igen, men nu så..   Benpass i går, ett hyfsat lugnt sådant och det gick rätt bra tycker jag nog och nu är det bara att börja om igen. Har ju som ...

Av Y - 16 januari 2015 10:44

Hemska tider stundar alltså          Älskar mitt te med mjölk och honung i, men dricker för mycket av det så därför blir det testopp ett tag och i samband med det så hade jag tänkt öka upp gymtiden upp lite trots att jag just nu är i en trän...

Av Y - 5 januari 2015 23:59

Japp, det är jag och det känns ju rätt nice om än lite jobbigt och drygt att ta upp träningen "på riktigt" igen efter så pass lång tids vila, rehabträning osv men det är bara att gört för annars blir det inte gjort      Mjukstartade lite idag, me...

Av Y - 4 januari 2015 22:38


Så vore katta kung sägs det ju och inte vet jag om det stämmer så bra direkt, men vissa saker i livet skulle nog funka bättre om inte om funnits mitt i vägen!   Nåja, nytt år har inletts och det firade jag med att ligga däckad i nån influensa av ...

Av Y - 20 november 2014 22:25

Händer en del saker och det är lite mycket pyssel med nya jobbet som börjar "på riktigt" den 24:e, men en del möten har vi haft, menyn är klar, varor beställda och säcken börjar knytas ihop inför premiäröppnandet, så jag känner mig allt lite posit...

Ovido - Quiz & Flashcards