Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Y - 14 augusti 2014 11:37

Inleder den här nya bloggen med en rapport från dagens gympass och som rubriken säger så var det sega ben idag. Märktes ffa i benpressen, där jag brukar vara stark men idag ville sig det inte riktigt, fast ibland har man ju såna dagar också. Nya tag nästa benpass!


Som vanligt för mig när jag rapporterar om träningen så läggs bara slutvikterna in, orka rabbla allt liksom?


Inledde som vanligt passet med rodd och idag tog 25 minuter mig lite drygt 3,9 km, så en helt okej uppvärmning alltså och det kändes rätt bra inför det inplanerade benpasset och det avslutades som följer


Benspark; 55 kg*8

Bencurl; 70 kg*3 Pb

Benpress; 141 kg*6 

Vadpress; 117 kg*8 Pb


Och sen klämde jag in hängande benlyft så magen fick sig en liten 10*2 duvning den med och det lär bli ett regelbundet inslag i tränandet, precis som rodden!


På det stora hela taget ett helt okej pass tycker jag ändå.


Ha det gott   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards