Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

På banan igen

Av Y - 5 januari 2015 23:59

Japp, det är jag och det känns ju rätt nice om än lite jobbigt och drygt att ta upp träningen "på riktigt" igen efter så pass lång tids vila, rehabträning osv men det är bara att gört för annars blir det inte gjort   


Mjukstartade lite idag, men från och med i morgon så startar jag efter en segdragen influensa min resa mot målet igen och etapp ett blir att komma tillbaka till formen jag var i innan olyckan främst styrkemässigt, men viktmässigt så räknar jag med att det försvinner ca 3 kg när jag kommit dit och sen är det bara att fortsätta mot målet styrkemässigt och efter vägen lär ca 4 kg till försvinna, så totalt runt 7 kg räknar jag med att tappa på resans gång mot en starkare och därmed mer smärtbefriad kropp   

 
Har ju lite mer begränsningar numer än innan i hur jag kan träna, så jag räknar med att det nog tar 4-5 månader att komma dit jag vill på det stora hela och för överkroppen har jag fått revidera målet lite då jag fortfarande har en del besvär från de trasiga nerverna.
 
Som tur är eller nått så jobbar jag i princip enbart eftermiddag-kväll vilket gör att det finns tid för träning på förmiddagarna och de få dagar när jag måste börja tidigare så passar det bra att lägga in nån liten extra vilodag från träningen tänker jag mig   
 
Hur mycket jag loggar träningen och hur detaljerat vet jag inte riktigt än, men det märker vi..
 
Ha det gott    
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Y - 31 juli 2015 10:09

Alla sparade lösenord försvann i alla fall och just bloggen fick vänta läänge på att komma igång med igen, men nu så..   Benpass i går, ett hyfsat lugnt sådant och det gick rätt bra tycker jag nog och nu är det bara att börja om igen. Har ju som ...

Av Y - 16 januari 2015 10:44

Hemska tider stundar alltså          Älskar mitt te med mjölk och honung i, men dricker för mycket av det så därför blir det testopp ett tag och i samband med det så hade jag tänkt öka upp gymtiden upp lite trots att jag just nu är i en trän...

Av Y - 4 januari 2015 22:38


Så vore katta kung sägs det ju och inte vet jag om det stämmer så bra direkt, men vissa saker i livet skulle nog funka bättre om inte om funnits mitt i vägen!   Nåja, nytt år har inletts och det firade jag med att ligga däckad i nån influensa av ...

Av Y - 20 november 2014 22:25

Händer en del saker och det är lite mycket pyssel med nya jobbet som börjar "på riktigt" den 24:e, men en del möten har vi haft, menyn är klar, varor beställda och säcken börjar knytas ihop inför premiäröppnandet, så jag känner mig allt lite posit...

Av Y - 24 oktober 2014 13:07

Har varit lite däckad i en elak halsfluss med hög feber, men nu har det börjat vända så smått så snart är jag nog med på banan igen. Gåvor är alltid niceiga att få, men kanske inte när de kommer i den här modellen      Men innan jag blev krasslig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards