Alla inlägg den 6 september 2014

Av Y - 6 september 2014 09:47

Japp, jag känner mig ungefär som en 107-årig gammal tant.. Trött, stel och leabrôtten och huvudvärken är inte att leka med den heller  


Nåja, det är som det är oavsett jag gillar eller inte och jag gör mina små övningar som i princip går ut på att ligga platt på rygg med bra stöd för nacke/huvud och försiktigt vicka lite på huvudet åt höger, vänster, upp och ned bara någon centimeter, så några nya pb'n blir det nog inte på ett tag   


Försöker vara positiv och hålla modet uppe för som sagt; det är som det är och att gräva ner sig lönar inget till och det är inte sån jag är heller, jag är ju en liten fighter så att "ge upp" finns inte i min sinnesvärld att göra   men visst, jag har stunder när jag gnäller såkart, för jag är inte mer än människa och det är mänskligt att gnälla när livet känns jobbigt och så länge man inte fastnar där i "stackars mig-träsket" så är det ju ingen fara   


Grämer mig lite att jag missat jakt och svampplockning, att jag inte kan göra eller för den delen faktiskt inte heller får göra allt jag brukar, allt jag vill och det är frustrerande så det räcker till, men ska jag bli bra (och det hoppas jag ju att jag blir såklart) så vill det nog till att jag följer sjukgymnasten och läkarens order. Dvs vilar, tar mina mediciner, gör de små övningarna och hoppas på nått litet positivt besked på tisdag   och om inte? Ptja det tar vi då liksom..


Ha det gott   

Ovido - Quiz & Flashcards