Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Y - 17 oktober 2014 20:02

Nej, det gör jag inte, men väl på älgben, för älgjakten är ju igång igen efter brunstuppehållet och hundarna sköter sig som vanligt fint även om inte älgarna alltid är så jättesamarbetsvilliga som synes nedan  


Och gillar man inte jakt, jakhundar och döda älgar så tittar man inte på klippet och skriver heller inga grisiga kommentarer    Jag jagar, föder upp jakthundar, jagar och respekterar de som inte gör det så sådana människor får gärna visa mig samma respekt!



I soppan finns då givetvis älgben, salt och vatten och utöver det några morötter, en gul lök, några lagerblad och sedan följande pepparsorter och då hela korn: kryddpeppar, grönpeppar, rosépeppar, svarpeppar och vitpeppar.


Jag låter allt koka upp och sedan vrider jag ner plattan till medium värme, på med ett lock och sen får det puttra på under ett antal timmar. Plockar därefter bort benen, skrapar av köttet och silar av buljungen = Yummie att plocka fram ur frysen en ruggug vinterdag och servera med lite klimp   


Ha det gott   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards